Iklan Khidmat Komuniti Malaysia Fitrihadi!


_
*Dengan ini di umumkan blog ni dah ditamatkan perkhidmatannya! Jom ke blog baru. Lebih tips, lebih cerita lebih kelakar!
FITRIHADI.COM

Sunday, March 29, 2009

Netriders Challenge Malaysia 2009

setelah puas tido sejak balik malam smalam, arini bangun awal basuh moto, gi breakfast... time basuh moto ada lak cerekarama suami isteri gado...aiyaa... mengganggu mood aku tul... eh tapi bukan ini yang aku nak cita... hehehe

smalam aku gi UniKL sbb wakili UTeM untuk netriders challenge peringkat kebangsaan... time ni UniKL ada ari terbuka.. so byk le event yang ada...

Lepak kt dpn bngunan.. Meriah macam jom heboh! ! snap masa br abis packet tracer..dgn puas hatinya...hahaha!!!

so far pasal pengurusan ptandingan ni ok cuma peralatan je macam kureng skit...kalu dah peringkat kebangsaan patutnya grand a skit..tapi pc cam cc kat kampung aku je...masa first stage jawab soalan...minit ke 50 tiba2 'question not available'..adoi..berulang lak peristiwa cam CCNA contest kt UTeM aritu..tapi ok lagi sbb masa dia bagi lagi satu jam..markah??? rahsia a sbb tak byk aku dapat hehehe... total mark suma 114..ada 50 soalan... ada bentuk soalan yg kitorang tak biasa di mana soalan tu ada multiple answer tapi dia tak bagitau ada brapa byk jawapan yg betul(select all answer that apply)... woo kalu salah dapat -1...

time nak register.. terpaksa pakai sweater pagi2 buta naik bus sbb aku memang anti-cold dan anti-wind...hehehe!!!

masa wat packet tracer(non-final stage), aku n kengkawan aku suma dapat pc lembap.. bila drag switch ke dalam workview trus pc restart.. kawan aku dua org dah angkat kaki tarik diri... dan ada yg gi tukar lab sblah... aku pn kemas brg nak gi lab sblah..tapi kawan aku datang balik ckp takde pc kosong...tpaksa a guna pc kampung tu.. aku tak cuba drag..so main klik dan klik je utk letak dalam workview tu...takde masalah restart lagi... maybe pc jadi berat bila drag.. and aku gitau kat kawan aku yg ada supaya jangan drag..kena klik2 je..hohoho

tiba2 budak Mat sebelah aku ni angkat tgn dh dapat..mak aih...laju benor...tak sampai 5 minit dia wat...main letak2 je dah jadi.. soalannya takde susah pn..kena wat satu network sama macam gambarajah yg dia kasi..tapi ada 3 connection kena block....takde kena configure apa2 sbb dia tak bagi ubah apa2 configuration sedia ada..mungkin budak univ2 lain tak paham atau tak nampak arahan kt bwh skali... budak sebelah kanan aku ni univ lain...bukan main lagi configure switch tu.. pastu sorang2 kawan aku angkat tgn...dah 3 orang berjaya... aku pn cuba lagi klik dan letak network yg dia nk tu..last skali ada 1 connection tak jadi..aku terus padam switch satu tu dan letak balik.. letak connection ikut turutan yg berlainan dari mula2 tadi...trus menjadi!!!!..aku cepat2 angkat tangan panggil "Sir!!!!"...dia cek takde apa configuration yg aku wat terus declare aku dapat num 4 dalam masa 22.21 minit...hohoho puas2...

pic dapat adiah??? takde a.. cik wani bukan nak tgkap pic aku ambik adiah pn.. :-(


Sijil Paling Berharga - Peringkat Kebangsaan!


dan ni senarai pemenang dari classmate aku a.k.a. budak 3DIT:

Kategori Packet Tracer (non-final stage)
1 - mat (dapat router LINKSYS cisco siot!!!)
2 - naqi
3 - munir
4 - FITRI (poyo kah aku dgn memBOLDkan nama aku??hahaha!!!)
5 - sumo


Kategori Teori Diploma (first stage)
1 - nik (dapat router LINKSYS cisco siot!!!)
4 - wani


Kategori Router Diploma (final stage)
3 - Nik, Choon Aun, Arif
4 - Wani, Nurul, Tikah

Berita dan Sumber Penuh leh KLIK SINI... (selagi webpage tersebut masih available)


P/s: thanks a lot kepada sifu-sifu Networking UTeM yang bawak kitorang - En. Nazrul, En. Erman, En. Azman, En. Fairuz dan some staff yg sporting... dan dgn post ini dah tertunai hajat En. Erman yg suh aku jgn lupa update blog ni.. hahaha!!!


sapa2 yg tak paham apa aku cita pasal switch, router dan yang swaktu dgnnya tu...wat wat paham je la..ahak3!!



[ Please drop your BUZZ because the silence is killing me softly. ]

6 BUZZ!!!:

me. said...

erk..
cik erman baca ke blog ni?
mintak2 dia xnmpak link me.
ameen..

ahaks..

F I T said...

aku rasa bukan en erman je..suma sifu networking utem mcm en nazrul dan en azman pn ada bc blog aku..agaknya sbb rank klik aku utk post UCSBC tu tinggi kot.. tlepas kt diorang..ahak3... tapi aku tak kisah.. diorang suma sporting... hehehe

Siti Mastura said...

huk3..

again~

congratulations!!!

u r in da top 5!!!!!!!11

bLaNJa Mac D jom!

F I T said...

mcd??jom2..mcd lunch je la...ahak3...memang jimat a...

crazy_labelle said...

haha... wtf weyh...
ak pon xde pic mse amek hadiah tu...
harapkan cameraman2 tu je...
tu pon mne tah pics2 tu...
ni yg wat ak nak jd gangster ni...
haha... gangster kg durian tunggal... hohoho..

F I T said...

gengster tak padan dgn cantik..berangan je lebih.. gi blaja sampai abis dulu baru jadi gengster durian tunggal.. jadi junior baik2 dulu.. hak3..

Post a Comment