Iklan Khidmat Komuniti Malaysia Fitrihadi!


_
*Dengan ini di umumkan blog ni dah ditamatkan perkhidmatannya! Jom ke blog baru. Lebih tips, lebih cerita lebih kelakar!
FITRIHADI.COM

Sunday, March 8, 2009

Utem CISCO Skill Based Competition 2009


Pagi kelmarin aku ada join satu contest ni...yang mana student DIT taun 3 mesti masuk...tapi some of us ada yg tak join pn..UCSBC 09..

Act aku tak prepare apa pn utk contest ni... skadar masuk nak cukupkan syarat en. nazrul dan yg penting ada sijil n baju free..hehehe cheap btul a...

stage ptama kena jawab online test yg mana ada 50 soalan objektif.. yang sakit atinya portal eftmk utem ni ada session timeout.. means kalu tak klik page tu slama 10 minit, sistem trus sepak kita....kna log-in lain... ramai yang jadi mangsa session timeout ni.. aku pn sama.. abis ilang jawapan yg dah tick... gelabah gk sebab masa ada lbih kurang 15 minit lagi sblum tamat.. apa lagi bantai je suma senjata api yg ada nk tembak.. seksa gila nk ingat balik jawapan yg aku dh jawab td... usaha klik 50 jawapan tu cepat2.... last2 sempat gk siap tanda n submit..

dan agak mengejut gk result aku ni..

Dapat 48/82..tak sangka lak!

adoi.. kebykan kgkawan aku dpt bwh 40.. n kejutan paling bsau, aku dapat masuk stage final utama yang mana kena guna hardware2 yang memeningkan kepala.. 30 org je terpilih gi final.. yg tak terpilih gi buat packet tracer... guna interface je untuk configure network...

giloo!! aku tak prepare ape pn.. seram siot..dah a first time experience ni... bila dah bahagi kumpulan, aku dapat member dgn budak degree..ok a sbb diorang terror gka.. tugas aku pasang kepala crossover cable.. then cari kira-kira untuk subnet apa benda ntah..bab kira2 dgn configure router tu bagi otai je wat..


Ni ler muka2 classmate aku yg masuk final..time ni baru abis final stage..

hehehe apa pun thanks pada saudara Mohd Idham dan Zulfadli..tanpa diorang group aku tak dapat a num 6 dari 10 kump final... hadiahnya dapat hamper yg kecik tu.. rembat je..janji ada hadiah..


p/s: agaknya kena penangan 'suprise' en fairuz kot.. lepas ni akan ke UniKL untuk Malaysia Netriders Challenge wahhh

_



[ Please drop your BUZZ because the silence is killing me softly. ]

4 BUZZ!!!:

Siti Mastura said...

waaaaaa....congrats ya fit

F I T said...

hehehe thanks..nasib je ni..first try tak confident sgt...

a.k.u said...

lol~
aku xmsk,
dengki la::D

F I T said...

rilex a...sapa suh balik umah..hehehe taun dpn ada lagi..

Post a Comment