Iklan Khidmat Komuniti Malaysia Fitrihadi!


_
*Dengan ini di umumkan blog ni dah ditamatkan perkhidmatannya! Jom ke blog baru. Lebih tips, lebih cerita lebih kelakar!
FITRIHADI.COM

Thursday, December 17, 2009

Echofon - twitt anywhere, anyhow, anytime!

hi bloggies,

pe cita skang? tgh mabuk holiday ke? ada yg tido tak ingat dunia? ada yg berjalan tak ingat umah? ada yg makan tak ingat perut?atau ada yg dating tak ingat mak bapak?hehe tak kisah a..janji korang bahagia..

arini aku nk share dgn korang pasal satu widget yg memudahkan idup aku..TWITTER.. rasanya dah ketinggalan zaman kalu aku nk terangkan pasal twitter ni sbb ramai dah familiar.. lagipun smalam dh kuar artikel kt akhbar KOSMO! pasal twitter ni..

bagi aku, twitter ni macam micro-sms a..korang leh sms dgn kengkawan korang kt dunia maya karin ni.. sms utk twitter tu maksud aku bukan guna hp ok (guna hp pn bleh, tapi still via twitter.com )..tp melalui internet via akaun twitter.com korang...tapi yg wat fungsi micro-sms tu lagi gempaq, sekali korang antar mesej, semua follower korang yg leh baca.. bukan sorang je..

aku pn suka fungsi twitter ni sbb sng nk hebahkan apa hal kt follower aku...tak ramai follower cam aku pn takpe..korang leh connectkan twitter ni kt yahoo messenger status, facebook status, friendster..pastu leh gk letak twitter box kt blog dan website korang serta macam2 tempat lagi a...

satu perkara yg leceh, kalu nk announce something, kena visit web twitter dulu baru bleh... tapi skarang dah ada application yg memudahkan korang nk twitt... kt browser atau iPhone korang..

echofon application ni just kotak kt sebelah kanan bawah browser je..kalu nk tutup box tu tekan je icon bulat biru bawah box tu! mudah kan!

ECHOFON ada sediakan application twitter untuk iPhone, iPod touch, MAC, dan firefox..jadi senangkan klu ada app ni.. tak perlu masuk website twitter.com.. skali korang buka firefox trus dah connect dgn dunia twitter korang.. korang nk reply twitt kengkawan korang pn bleh je kt box tu.. dah macam messenger a..

jadi sapa yg guna mozilla firefox tu bleh a download application ni.. KLIK SINI untuk dapatkan widget yg cool ni utk musang api korang atau gadget korang yang sewaktu dengannya..

oh sapa2 yg blum mempunyai akaun twitter sila REGISTER SINI. lepas tu bleh follow FITHADI..ok? slamat ber'gossip girl' di twitter!



[ Please drop your BUZZ because the silence is killing me softly. ]

0 BUZZ!!!:

Post a Comment